Newsmax apologizes to Dominion Voting Systems employee

GOOGLE

Newsmax issued a public apology to a Dominion Voting Systems employee on Friday after airing false allegations against the worker involving the 2020 presidential election.

The conservative network said in a statement posted to its website that it found “no evidence” backing up claims that employee Eric Coomer had manipulated voting machines or votes as previously alleged.

“Newsmax has found no evidence that Dr. Coomer interfered with Dominion voting machines or voting software in any way, nor that Dr. Coomer ever claimed to have done so,” it said in a statement. “Nor has Newsmax found any evidence that Dr. Coomer ever participated in any conversation with members of ‘Antifa,’ nor that he was directly involved with any partisan political organization.” There has been no evidence that the election was rigged.

“We would like to apologize for any harm that our reporting of the allegations against Dr. Coomer may have caused to Dr. Coomer and his family,” the network said. He said in his lawsuit that he had gone into hiding because of death threats.

Coomer’s lawsuit also targets the Trump campaign, lawyers Rudy Giuliani and Sidney Powell, columnist Michelle Malkin, the website Gateway Pundit, Colorado activist Joseph Oltmann and One America News Network. Those claims are continuing, a spokeswoman said.

Neither Newsmax nor a Coomer spokeswoman would comment on whether Coomer was paid anything to drop the company from his lawsuit.

Newsmax also told its audience, many of them Trump supporters that “many of the states whose results were contested by the Trump campaign after the November 2020 election have conducted extensive recounts and audits, and each of these states certified the results as legal and final.”

Separately, Dominion Voting Company has filed a $1.6 billion defamation suit against Fox News, a $1.3 billion suit against Powell and a $1.3 billion defamation suit against MyPillow CEO Mike Lindell, a vocal supporter of Trump.

Dominion has not sued the former president but one of its attorneys said in March the company has not ruled out the possibility.

Leave a Reply

Your email address will not be published.